onsdag, juni 30, 2010

Mobil.... problem på olika vis....


Foto: Joel/Helena

Mållången

Midsommarafton var det.
Jag skulle fota hundarna för att skicka ett mms och önska en vän glad midsommar.

Där krånglar jag med hundarna på en sten"bro" för att få en så fin bild som möjligt.
Å vips hoppar mobilen ur fickan, ner mellan stenarna för att slutligen glida ner i någon av sprickorna under vattnet.

Så om du tyckte jag var taskig som inte önskade dig och de dina en underbar midsommar beror de på det.


Var iväg i måndags och köpte en ny, men köpet var INTE fyllt av glädje.
Jäklar vilken ångest jag hade.
For dit för att köpa en Satio, men blev STARKT avrådd av försäljarna.
Då stod de mellan Iphone och Xperia 10.
Jag köpte en Xperia men visste inte om jag ville ha en sån.
Igår kvällst bröt jag förpackningen, så nu har jag inget val =)
Gör mig inte besviken Xperia.





Kan inte använda den än, eftersom även simkortet följde med till botten.
Så ta det inte personligt när jag inte svara då du ringer.

Ett liv utan mobil = katastrof.....

Kristian hade vart hos Erik när jag var till Valbo.
23:00 kom grannen M och knackade på, Erik bad mig säga att du glömt din mobil hos honom.
Kristian hade jour så han var så illa tvungen att hämta den.
Vi kom på att porten till E är låst, så M fick ringa E för att se till att dörren öppnades.

När Kristian åkt och jag plockar här hemma inser jag att jag glömt min jobbväska i Tok E´s bil.
Kastar mig på datorn för att försöka få tag på E innan Kristian kom dit, så att Kristian kan ringa Tok E och hämta min väska.

Försent, så jag fick fara in till byn när kristian hade kommit hem.
Men först måsta jag låna K´s tilifon för att lokalisera Tok E.


Igår, K skulle hämta mig på jobbet.
15:55 skulle han komma.
16:26 hade jag jobbat upp min ilska rätt bra.
In på jobbet för att ringa....
K: Jag fick jour, förlåt, men hur skulle jag få tag på dig.

Testa själv någon gång.
Ingen hem tilifon har vi heller.

Det verkar lättare än vad det är.

Måtte mitt simkort simma till mig SNART!!!!


Tänk va härligt det är med åska =)=)=)

ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar