onsdag, juni 23, 2010

Iadg är ingen vanlig dag för idag är det BIMBOS 5 års dag =)=)=)

GRATTIS MIN ÄLSKADE LILLA TÖS





Tänk va fort det går.
Trodde aldrig jag skulle få en egen hund.

Astma och allergi borde ju ha stoppat mig.





Men icke.
Det var ju väldigt bekvämt för mor att äntligen ha en bra ursäkt.
Men lilla Linda, det förstår du väl att vi inte kan skaffa hund/djur.
Du är ju allergisk.





Så fan heller att jag tänkte ta det.

Mamma sa efter år av tjat: När du flyttar hemifrån får du göra hur du vill. Djur in i vårt hus, jag ut!!!




En läkare av väldigt många sa: Om du äter medicin kan du vistas med vissa djur.
Jag tvivlar på att han menade att om jag åt tabletterna så kunde jag köpa hund.
Men så tolkade jag det, och det lät förbannat bra =)


Denna historia är gammal och troligtvis ut tjatad, men jag drar den en gång till =)
Ringde Monica http://www.tequilavilles.com/ (hon föder upp hundar som är bättre för oss allergiker) och sa som de var.
Allergisk, vill ha hund, behöver prova.

De bestämdes att jag skulle komma över för att bada och borsta hundar.
För att se om jag klarade det med min allergi.
Glöm inte att jag är en väldigt påhittig person, så jag stoppade in mig allergi tabletter men de sa jag ju inte till någon =).
Det var ett mirakel.... jag blev inte allergisk.


Efter att gnatat till mig ett ja av Sambon la jag in en beställning.
1½ senare hade jag lyckats tjata till mig ett till ja =)

Och här sitter jag nu med två underbara små varelser som jag älskar så otroligt mycket.

Mina ögonstenar.

Bimbo som fyller 5 år idag har fått köttbullar och tuggben.

Snålt, absolut.
Hundgården ska byggas ut, så det får även bli en present till dem båda.



Vem vet.... Husse kanske köper nått varm och fint att ta på. =)

Hoppas dig dag har vart bra Bimbis, Bimsan, Bimbo skrutt, Skruttis.



ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

1 kommentar:

  1. Grattis Bimbo i efterskott. Fick ingen indjudan till hundtårta så ett grattis på hemsidan fick det bli istället ;-) Förväntar mig tårta nästa år.

    Många tasskramar från Ilex med familj!

    SvaraRadera