fredag, juli 30, 2010

Fortsättning följer här... Lördag

Som jag skrev, sista händelsen på lördags morgonen registrerades 06:45.



11:00 hämtade Maria upp mig för då var det dags igen för ännu ett bröllop.

Dagens par var Annelie och Jens, de var så onervösa.
Glada, avslappnade och vackra.
Och de sa JA.... vilken tur.
Vårt uppdrag blev klart....


Skynda vidare, upp till stugan för att göra oss vackra inför den årliga sommarfesten som hålls i Skräddrabo.

Tyvärr kom vi dit sent.
Alla dessa underbart fantastiska människor som jag bara träffar en gång om året.
Tänk va jag tycker om er, när jag har druckit så älskar jag er a =)=)=) (det gör jag även när jag är nykter, men vågar inte erkänna de då).

K och jag hade bestämmt att vi skulle ner till Persmässan.
21:00 kommer K och säger att han tänker ringa efter skjuts.
Jäkla vilken beslutsångest som hoppade på mig.
Inte blev de ett dugg bättre av att vännerna spelade på mitt samvete =)

Måste också få fram: ATT FÅ SKJUTS I EDSBYN UNDER PERSMÄSSAN ÄR INTE LÄTT!!!
Mycket velande fram å tillbaks blev det, men tillslut hade jag fattat mitt beslut.
Sa hej då till mina vänner och tackade värd familjen för den otroliga festen.

K satt i bilen, men jag kunde inte följa med honom.
Jag kände, att om jag åker ner på byn, kommer jag bara ringa taxi för att komma tillbaks.
Jag frågade K om de var okej att jag stannade och det var det.

Skuttade lycklig som en flicka tillbaks till festen.

Jag menar... vem kan stå emot Mr Bäckman =D

Fick FAKTISKT ensam tid med Store bror Andreas och min söööööta brors son Liam.
Det var så längesen vi hade ensam tid, och riktigt prata med varann.
Och det är bådas fel, jag skyller inte på dig Andreas. =)

Sen hade jag en massa härliga och intressanta samtal med en massa härliga och intressanta människor.
Men som alla sagor har även denna ett slut...

Askungen... klockan slog tolv... min pumpa gick. Även jag for med ett tungt hjärta, lika som Askungen.
(Tack såååå mycket Josef å Britta att jag fick åka i er pumpa hem, ni är härliga)


Mot fest nr 2, persmässan.
Kl var strax ett, persmässan stänger ett.
Tänkte att jag skulle gå på Bonden, men.... när jag sitter i pumpan på väg hem kommer jag på att mina skor ligger inlåst i skräddrabo i en bil.

Gå på krogen utan skor, har jag nog gjort förr.
Men nu kändes de inte riktigt bra, glas skärvor och utspillda drinkar.
Det var inte min kopp of te =)

Så jag knatade hemöver i natten.
Det var verkligen trevligt, fast när jag gick efter AnneLandarvägen trodde jag att jag var förföljd.
Grusväg och kolsvart, men de var nog bara en kossa eller så =)

Hamnade som vanligt framför datorn.
K kom hem runt fyra, jag kom väl i säng mellan 4-5.

Det var Lördagen det.
Tack ALLA ni som gjorde min lördag så fantastisk.
Det är så roligt att träffa er alla, synd att vi enbart ses engång om året.


Till er som inte var där, NI VAR SAKNAD!!!





ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar