lördag, mars 13, 2010

Visst rimmar de vackert???

REA på IKEA är de just nu.
Ska vi fara dit???

Är det därför jag jobbar över?
För att få mer pengar att göra av med?

Köpa.... köpa.... köpa...
Så säger pappa till mig så fort jag yttrar mig om att införskaffa nått.

Jag tror inte jag är ensam om att hålla koll på blocket.
Men varför?
Vad är jag ute efter?
Jo jo, en sängmöbel som aldrig verkar dyka upp.
Sitter framför datorn slaviskt och skrollar mig igenom "Möbler & heminredning" nytt intresse "bygg och trädgård" och "katt och hundtillbehör"
De är standard sidorna som bara MÅSTE kollas igenom.

Kilar in på internetbanken i mellan åt för att kolla läget.
När läget är bra eller bättre än jag trott, då jäklar suger de till i magen och köplusten kastar sig över mig.

Det är faktiskt svårt att spara pengar när jag inte har ett konkret mål med mitt sparande.
Spara till ett hus.... känns så... hopplöst.
Det är ju så stora pengar de handlar om att det inte är roligt.

Nu är tanken att vi ska grilla fläskfilé ute i en grill.
Jag är lite orolig att de blåser för mycke.


I kväll är de Melodifestivalfinal..... de rimma också fint.


Hejja våren friskt humör de är du som sommar'n gör =)=)=)



GODIS

ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar