tisdag, mars 23, 2010

Du var en fantastiskt underbart härlig man...

Första gången jag såg, eller rättare sagt hörde Dig Herr "Sollo" var för över 13 år sedan.

Du hade en basröst som dånade fram:

Han har öppnat pärleporten, så att jag kan komma in... Komma iiiiin....
Genom blodet har han frälst mig och bevarat mig som sin.

Så att glasen och rutorna skallra... =)

Inte undra på att jag trodde Du var präst.
Den "låten" och din pastor aktiga predikar röst =) vad kunde jag annat tro???
(den villfarelsen satt i några år, men de kändes inte helt rätt)
Fan va jag bedrog mig =) Roligare prick får man leta efter (inget ont om präster) .

Det var inte allt för längesedan vi blev vänner på facebook.
Jag fick mig ett gott skratt när jag såg Din profilbild.
Där Du ser ut som en politiker.
Det stämde inte alls med den man jag lärt känna =)=)=)

Samme man som jag sett år efter år i färgglada kostymer, (som jag minns det) hawaii skjortor, andra konstiga klädesplagg och ibland nästan inga plagg alls.

Vår alldeles egna "klämidsommarstågen trubadur" Du och Dag.

Du var så mycket, Du hade alltid ett hjärtligt bullrigt skratt på lur, Du var busig och hade för de mesta den där glimten i ögat.

Det fanns ingen bestämd ålder på Dig ena stunden var Du vuxen andra stunden var Du spjuveraktig som en liten pojke och allt där i mellan. =)


Sollo Du spred glädje och sång kring Dig.
Jag blev alltid glad när jag såg Dig.
Ja... Du var en riktig glädjespridare.
En STOR sol som spred ljus, värme och glädje.

Jag önskar att jag hade fått en bamse kram till av Dig Pappa björn.


När Maria ringde mig och sa att hon hade nått jätte jätte jätte tråkigt att berätta var det första jag sa ditt namn.
Jag bara kände det på mig, jag förstod.

Här sitter jag nu, tittar på bilder, många minnen väller upp och tårarna bara trillar.
Och vet Du... =)=)=)
I ALLA mina minnen är Du glad, jag tror aldrig jag har sett Dig sur, butter eller tvär.

Jag kommer sakna Dig.

Tack för att jag fick lära känna Dig och HELA din varma, goa, underbara familj.

Mina tankar finns hos er A, O, A & K.




ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar