onsdag, maj 05, 2010

Tantsnusk inne igen =)




Fick ett mess av en vän idag, han tipsade mig om att de pratade om tantsnusk böcker på P3.

Tydligen är det inne igen, senast det var det var på 80 talet.

Är det jag som är väldigt sen, eller var jag före min tid?
Jag fastnade för Margit Sandemos Sagan om Isfolket för snart 11 år sedan.
Sov hos min mammas moster Märit i Sveg (Härliga människa), dagen efter hade jag körkorts uppkörning.

Inte ville mina nerver sova inte, tassade in i ett annat rum där jag hittade bok 1 i Isfolkets serie som består av 47 delar.
Mellan 4-5 på morgonen hade jag läst ut den.

Det var nog den första bok i hela mitt liv som jag läst ut.
Vilken bra bok, den serien gillar jag starkt.
Mycket erotik, väldigt trevligt.

Och jag klarade körkortet =) inte ens i närheten med glans, höll på att krocka!

Sen dess har jag slukat en massa snusk böcker, Harlequins Historisk är hur mysiga som helst.
ALLTID lyckliga slut, de gillar jag.

Att jag blev en sån bokmal kanske berodde på att jag blev dumpad dagen efter jag tog mitt körkort.
Att fly in i böckernas värld passade mig utmärkt, nyttigare än att supa ner mig.
Så återigen borde jag kanske tacka, tack.

Hur många böcker jag slukat sen den natten vet jag inte.
Men jag har alltid en bok i mina öron på jobbet.

JAG ÄLSKAR BÖCKER!!!!
Och författare som skriver bra böcker....!!!!

Bli trendig du med, läs tantsnusk =)=)=)


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar