söndag, maj 09, 2010

Fy fan va förbannad jag blir och är... VARG!!!

I veckan tog troligtvis vargen en Papillon (sällskapshund) i Voxna.

Det är inte alls långt härifrån.

Jag var in på http://helahalsingland.se/ovanaker/voxnabruk/1.2012423--varg-tog-var-hund-
och läste om det hela.

Jag blir så förbannad och ledsen hur folk kan skriva.

Ett citat "Hoppas vargen blev mätt"

"En mycekt sorglig händelse och återigen får vi höra talas om ansvarslösa hundägare som släpper lös sina "älskling" i ett vargrevir.
Ungefär lika dumt som att släppa den lös vid en motorväg och sedan skylla på trafiken runt om. Och förresten är dom anmälda ?? De är koppletvång på hunder den tiden på året! "

Hur kan man???

Jag lider med er och beklagar sorgen.

Bara jag tänker på mina hundars död får jag ÅNGEST, fortsätter jag mina tankar kommer tårarna.

Ska vi inte kunna släppa ut våra hundar på våra egna tomter för att vargen kan ta dem?
De skriver också "Har man en hund lös på sin gård utan uppsikt tycker jag att ett staket skulle vara ett krav"
Jo men VISST....
Ska vi stängsla in våra tomter med elektriskt staket.
Eller kanske skaffa viltstängsel.
Ingen dum ide, får man bidrag för det? Vem betalar de kalaset.

Hela vår tomt är inhägnad, finns det någon som tror att det hindrar en varg?

Jag vill kunna ha mina hundar lös på min egen gård.


Jag tycker inte om vargarna. jag vill inte att de ska utrotas.
MEN att man ska behöva känna oro över att de är så nära är inte rätt.


Skulle någon varg göra nått med mina hundar kan jag inte svara för mina handlingar.
Jag skulle börja med att ta tjänstledigt, öka min medicinering, skaffa vapen sen ge mig ut på jakt.

Fan ta dig Stora stygga vargen, gå tillbaks dit ni var innan ni dök upp här igen.


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet!! Tack för att du vågar säga ifrån!
    //J.O

    SvaraRadera
  2. Bra säger jag åxå.. Jag är inte varghatare, men dom ska fasen hålla sig där dom hör hemma, när dom kommer in i bebyggelsen så äre nå fel på dom, å då ska dom bort, å på vilket vis äre inte jag som bestämmer!!!! DÖ DÖ DÖ tycker jag personligen... Kram påre Linda å keep going!!! Anneli...

    SvaraRadera