lördag, maj 08, 2010

Lite vår uppfixning...





Foto: Anne G
Vi har börjat på med vårstädning här på Greven's.
Idag:
5 Maskiner är tvättade, 4 är hängd.
Vi har krattat stor del av innergården.
Bort med de flesta vinter kläderna och upp med Gardiner i sov rummet.
Och jag har petat lite i rabatterna, lite svårt att rensa när jag inte vet vad som är ogräs å inte.
Igår var vi till Rättvik på Marknad och hade en väldigt trevlig dag.
Pussel, trosor, kalsonger, strumpor och pussel kom vi hem med.
Jag HATAR zappning, bläddra, bläddra, bläddra bland alla kanaler när de blir reklam avbrott.
Skogstokig är vad jag blir.
Varför zappa, det är bara onödigt.
Tänk om man hittar nått bättre, då sitter man där i valet å kvalet.
Min kära Sambo brukar be mig kolla runt under reklam pauserna, jag förstår inte varför.
Även om programmet eller matchen han vill se visas just då, så tittar ju jag redan på nått annat.
Då är det bra att ha två tvrum (som vi inte har ÄN)
Men det största problemet med zappningen för mig är ju att jag (som säkert många andra?) glömmer bort vad det var jag egentligen tittade på.
Jäkla va frustrerande det är, jag vet ju att jag tittade på nått jätte bra... Men va fan var det för nått??
Dags för lite tv tittande jag börjar med zappandet, sen är det en kanal som gäller =)

Foton: Anne G

Trevlig kväll/natt.





ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar