söndag, maj 23, 2010

Den lilla lyckliga stugan

Lillstugan som är ett förråd och förhoppningsvis även ska bli en feststuga är under uppröjning.
När vi flyttade hit fyllde vi den stackars stugan med allt rammel jag samlat på oss under min livstid.

Saker har flyttats från de ena rummet till de andra, fram och tillbaks.

Var sak har sin plats som Farmor alltid sa, eller var det Mormor tro?

Tro det eller ej men jag vill försöka ha ordning i lådor och skåp.
Även utanför dem, men det har jag lite svårare med.

I Fredags höll jag å Kristian på ute där fram till 23:00 sen for vi för att titta på film med vänner.
Det syns INTE men vi fick väldigt mycket gjort.
Tyckte jag då i vartfall.

Vi kom hem ca 03:45.

Tänk va vackert det var.
Solen hade inte kommit fram men det var ljust.
I dimman som slingrade sig på åkern nedanför vårt hus skymtade en liten skogsdunge med en lada i mitten.
Gräs mattan var täckt av dagg?
Fåglarna kvittra och det luktade SÅÅÅ gott.

På toalett fönstrets utsida vävde en spindel sitt nät som jag förhäxat följde några minuter.

Tänk va små saker kan göra mig lycklig.

En smekning över håret av den jag älskar gör mig varm och lycklig.
Doften efter regn gör mig lycklig.
Ett visst brus i träden gör mig nostalgisk, vemodig men lycklig.
Trastar gör mig väldigt glad/lycklig, speciellt på nätter och mornar.

Min kropp och själ blir lycklig om den får den sömn den behöver.
Nu ska jag göra min kropp och själ lycklig.

God natt, dröm sött och sov gott.

ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar