lördag, februari 13, 2010

Det ena ledde till de andra, de andra ledde till de här....

Vilken skön dag jag har haft idag.

Låg i den varma sköna sängen tills jag vaknade av mig själv (=ingen väckar klocka).
Klev upp, sussade runt i huset iförd morgonrock och stickade strumpor och med en godispåse under ena armen och mobilen i den andra handen.

I luren var min svåger som denna helg är gräsänkling.
Han och lill Ragnar skulle ut på en promenad och de undrade om vi ville med.
Och det ville vi, Sambon, hundarna och jag gjorde oss redo sen for vi ner på byn.

Vilket väder, lite kallt men oj oj oj så vackert.

Vi tiggde (som vanligt) in oss på middag hos mina föräldrar.

Sen fick jag äran att bada med Ragnar.
Hjälpa va rooooligt vi hade det.

Jag ville titta på melodifestivalen och det ville Mamma med.
Så vi fick snällt sitta uppe, för karlarna skulle ABSOLUT INTE titta på nått sånt.
MEN.... det hördes att de tittade där nere.

Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om låtarna, men när jag såg/lyssnade på Man boy började jag tänka på Alexander Rybak



Fast han kanske är en boy boy, men.... jag tycker ända han är Tjööööön/gullig/fin.

Så spann mina tankar vidare till andra Man boy's som jag verkligen avgudar!!??



JACOB BLACK



Taylor Lautner








EDWARD CULLEN



Robert Pattinson







Och detta ledde till att jag fick "The Twilight saga" abstinens.
Försöker hitta tralier på Eclips (3 filmen) men fann ingen.
Men däremot fann jag detta:
Jag behöver ju inte vänta alls så länge.
Jag måste nog lyssna på böckerna igen...
De är så bra.
God natt!!!!








ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

1 kommentar:

  1. ADHD. Örebro Universitet 2010-02-01

    Vill du vara med i vår undersökning? Vi söker dig som har diagnosen AD/HD och är över 18 år

    Idag diskuteras det mycket kring diagnosen AD/HD. Det finns forskare som tala om att uppväxten, och i synnerhet relationen till föräldrar (anknytningen) kan spela en roll för utvecklandet av de symtom som vi idag kallar för AD/HD. Detta vill vi undersöka i en jämförelse i anknytning mellan människor med AD/HD och människor utan.
    Undersökningen består av ett test, som tar ca 15 min att genomföra. I gengäld får du ta del av uppsatsen och resultatet

    Anknytning
    Anknytningsteori är en psykologisk teori kring vårt sätt att relatera till andra människor på. Anknytning antas uppstå i samspel med våra föräldrar eller vårdnadsgivare under de första åren av vår uppväxt.

    Vilka är vi?
    Vi är två studenter, John Beers och Jakob Forsell som läser vårt sista år på Psykologprogrammet i Örebro och i vår kommer vi skriva vår avslutningsuppsats.

    För att anmäla sig till undersökningen, skicka ett mail till oss till:
    jakobforsell@gmail.com

    SvaraRadera