lördag, februari 06, 2010

Det är SÅ roligt att titta på fotboll =)

Hejja Manchester United...

Ligger i soffan och små slumrar till rösten av fotbolls kommentatorn.

Men så ser jag att United har svarta band på armen... varför?
Jaha... årsdagen 6 feb 1958 då planet kraschade i München och 7 united spelare dog.

Varför har publiken gul/gröna halsdukar?
Jaha... Protest mot Glazer familjen (ägarna), vägrar bära rött tills dom är borta.
Dom hade hade gult och grönt när dom hette Newton Heath, innan dom blev United.
Glazer har ju t ex i praktiken snott pengarna United fick för Ronaldo.

Varför är de så lite reklam för United på reklam "skyltarna" runt plan?

Har Rooney alltid haft 10?

Undrar om man blir höjd rädd om man sitter upp på läktar'n?

Vad betyder Golden boot och/eller vad innebär det?

Titta va låååång programledaren är mot för den andre.

Varför zoomar de in så mycket när bilden blir så dålig.

Kan de låta bli att filma gamlingar i publiken utan att säga vilka de är.

Och så fortsätter det i ca 90 min.

Nu ska jag verkligen sova lite middag.

48 timmars arbetsvecka + 7 timmar idag.

Hem för att ge mig ut på en 2:30 timmars promenad som stordel bestod av att trampavatten i skoterspår.
Vi gick å gick å gick men kom ingen vart kändes de som.
Men vi hade i vart fall tur med vädret =)

Nu är jag en slagen nål dyna.
Soffan kallar på mig igen.

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig"
Nalle Puh




ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar