måndag, februari 08, 2010

Är det inte fantastiskt???

Kom precis in från en promenad.
Stjärnorna tittar fram mellan molnen.
Ca -2.
Det är helt enkelt fantastiskt.

Inte nog med det jag har även en fantastisk huvudvärk.
Och en fantastisk värk i nacke och rygg.
Det gör fantastiskt ont.

De känns som min nacke och mitt huvud är inlindat i bomull.
Och att någon trycker väldigt hårt mot nacken och pressar ihop min skalle.
Så kan de va...





I morse när jag tittade på termometern för att se vad de var för grader i hundhuset visade den på + 19,9.
Det var ju bra.

När Kristian "stoppa in" dem där visade det sig att det var +27 där inne.
Hur det är möjligt fattar jag inte.
Han sänkte elementet och for till jobbet.

Jag ringde Mor och bad henne fara till Greven's för att kolla hundarnas status.
Så de inte höll på att frysa ihjäl eller dö av värmeslag.
+ 25 stod termometern på.
Sänkning igen.
Sist jag titta stod graderna på 18,8.

I morgon ska jag kolla extra noga.





(bilder från Lördagen, se underlaget. Förstå hur jobbigt de var att gå på)

Nu ska jag störta i säng.

Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar