torsdag, oktober 07, 2010

Längesen sist... blir en massa bilder idag =)

I helgen var de dags att lära mig sticka =)
Tänka sig va bra de gick, särskilt när jag hade fått lite öl i mig =)

Men när jag kollade in mitt mästerverk dagen efter insåg jag att alkohol och okoncentration inte går hand i hand med stickning.

Inte grät jag för de, stickade på för glatta livet med min lärarinna Thereses ord i bak huvudet.
Antingen gör du om och gör rätt, eller så skiter du i det eftersom det trots allt är din första mössa (inte citerat ordagrant).
Jag sket i det, tyckte de borde synas att det är JAG som gjort den.

Tyvärr visade det sig att den vart för liten åt alla håll och kanter =S Så.....
Nu äre bara å tylla upp an igen. Det gör mig inget, för de är rolit att sticka.

Så här såg de ut på stickafton:



Dålig kvalité på bilderna, jag vet.
Kolla in deras miner, på bilden ovan och nedan.
Önskar jag kom ihåg vad som sades =)


Maria, Fällan, Ahlan å Mångs

Dags för brandövning på jobbet....

Vår alldeles egna Brandman Gordon och släckerskan Camilla
Först fick vi släcka en stackare som blev påtänd gång på gång med en gammal/trasig/äcklig filt.
Jag tror Gordon är pyroman....

Steg två, med brandsläckare.

Challe tyckte de skoj att pulvra ner mig.
Det bjuder jag på, hämnden är ljuv =)




Jag och många med mig ansåg att jag borde unna mig nya skor, se de har jag nu gjort.
De är för trånga och jag tycker de är fula ;)
Men snart sa kommer jag säkert vara stört förtjust i dem.
Idag har de vart med mig på ett längre äventyr, å de känns!!!






Maria å jag gjorde Valbo här om veckan.
Alltid lika roligt.
Nu är jag 2500 värmeljus rikare =)





Som vanligt är vi sist från parkeringen.
Och det i sig är toppen, då behöver man inte skämmas om man har en MASSA grejer och lite mindre utrymme. Å inte vara orolig att stöta i någons bil med nått.






Kära goá systersonen Ragnar.
De är toppen toppen att vara hos moste, hon har hundbäddar och hundleksaker som är intressanta att pröva på.






Sällskap vi datorn är ALDRIG fel, så länge sällskapet är tyst =)


Nu ska jag nog fara å hämta mat.
Så jobbar vi =)




ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar